Haberler HİMTEK Haberler
Haberler
20-24 Nisan 2015 Tarihleri arasında, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı himayesinde Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından organize edilen, Uluslararası "Dünya Kadastro Zirvesi, Kongre ve Sergi" etkinliğine katıldık.
24.04.2015
Haberler
Genel Müdürümüz Sayın Hasan Tahsin Usta “Akıllı Altyapı Kongresinde” ōdül aldı
25.11.2013
Haberler
CNR EXPO da Gerçekleşen KENTSEL DŌNÜŞÜM ve ŞEHİRCİLİK FUARI nda Firmamız Genel Müdürü Hasan Tahsin USTA nın Kentsel Dōnüşüm Uygulamaları ile ilgili sunumunu haberin detayında bulabilirsiniz.
20.06.2013
Haberler
Geleneksel HİMTEK Pikniği Maslak Fatih Ormanında Gerçekleştirildi.
19.06.2013
Haberler
İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki İSPARK´ın düzenlediği 3.Uluslararası Ulaşım ve Araç Park Alanları Yōnetimi Sempozyumu ulaşım sektōrünün kuruluşlarını bir araya getirerek bazı anlaşmaların da imzalanmasına ōncülük etti.
18.06.2013
Haberler
Firmamız Genel Müdürü Hasan Tahsin USTA Canlı Yayında Esenler İlçesinde Yapılan Kentsel Dōnüşüm Çalışmalarımızı Değerlendirdi. Ayrıntılarını bu haberimizde izleyebilirsiniz.
26.04.2013
Haberler
Havaalanı Mahallesi´nde gerçekleştirilen tōrenle start alan Kentsel dōnüşüm projesi kapsamında sembolik olarak bir binanın yıkımı da gerçekleştirildi.
20.12.2012
Haberler
Sizlere Daha İyi Hizmet Verebilmek için, TAŞINDIK Güncel Adres Bilgilerimize İletişim Bōlümünden Ulaşabilirsiniz....
11.12.2012
Haberler
Samsun Büyükşehir Belediyesi, parkomat uygulamasını 1 Şubat tarihi itibariyle uygulamaya koydu
12.03.2012
Haberler
Sakarya´da Sakarya Büyükşehir Belediyesi ile yürütülmekte olan PARKOMAT uygulamasına Ağustos/2011 de başlanıyor.
29.07.2011


Haberler HİMTEK Hava Durumu

BELGELER BELGELER




Haberler HİMTEK ULAŞIM

Yol, Kōprü, Kavşak, Tünel Uygulama Projeleri ,

 hspace=5  

Trafik Sirkülasyon Projeleri

Mevcut yollardaki trafik tıkanıklığını gidermek için, yolların yōnlerini tek yōnlü veya çift yōnlü hspace=5yol olarak belirleyerek, trafik levhalarıyla işaretleyerek, buralardaki trafiğin rahat ilerlemesini sağlamak açısından trafiğe katkısı olan çalışmadır.Yoğun yaşam alanlarının bulunduğu yerlerde trafik sirkülasyonu çok ōnem arzetmekte olup, mümkün olduğu kadar araçların fazla dolaşmadan ve durmadan gidecekleri yere ulaşmasını sağlamaya yarar. Trafik sirkülasyonu neticesinde trafikte yeterli rahatlama sağlanmamışsa bu sefer geometrik düzenlemeler yapılmalı, ulaşımla ilgili radikal kararlar alınmalıdır.Trafik sirkülasyonu yapılırken de sayım ve simülasyon yapılmalı ve neticeye gōre karar hspace=5verilmelidir. Yapılan sirkülasyon sadece noktasal bazda olmamalı, çevreyle mutlaka birlikte düşünülmelidir.Netice olarak, trafiği iyi yōnetilen, gerekli düzenlemeler yapılmış ve kuralların tam olarak işlediği şehirlerde ulaşım problemleri en aza indirilmiş olacaktır. Bu da oradaki yaşamın daha huzurlu olmasını sağlanacaktır. Bu nedenle Trafik Sirkülasyonu insanın yaşam Sirkülasyonunun bir parçası olarak düşünülmelidir.

 

Geometrik Düzenleme Projeleri

Araç trafiğinin en rahat ve kesintisiz işlemesi için zeminde yapılan ve mümkün olduğu hspace=5kadar maliyeti az olan, dōnel ada, araç park cepleri, sinyalize kavşaklar, hemzemin kavşaklar, orta refüjler,  sola dōnüş cepleri, ana yoldan ayrılmalar, ana yola katılmalar için yapılan şerit düzenlemeleri gibi çalışmalar geometrik düzenleme kapsamında olup, trafiği rahatlatan çalışmalardır.Geometrik düzenleme yapılmadan ōnce, ilk aşamada arazide araç ve yaya sayımları yapılmalı, sayım sonuçları simüle edilmeli ve sıkışıklık olan noktalarla ilgili yeni proje üretilmeli. Üretilen proje eldeki verilerle tekrar simüle edildikten sonra gerekiyorsa revize edilmeli ve araziye uygulanmalıdır. Geometrik düzenlemeler yer yer traetuar, yer yer yeşil alan, yer yer ise meydan olarak düzenlendiği gibi, trafikten artan boş alanların başka amaçlarla kullanılması için de düzenlenebilir.Geometrik düzenleme de amaç, trafiğin kesintisiz akması ve gereksiz alanların trafikten arındırılması olmakla beraber, düzenleme yapılan alanlardaki farklılıklar veya bitkilendirmeler gibi uygulamalar trafiği aksatmayacak, ve kazalara sebebiyet vermeyecek şekilde olmalıdır.

Ulaşım Master Planları

Ulaşım Master Planı kapsamında ōzel araç kullanımından toplu taşıma sistemlerinin kullanımına doğru kesin bir dōnüşüm teşvik edilir. Bu hedefe ulaşmak için de otomobile olan bağlılık azaltılarak toplu taşıma türleri arasında toplu geçiş sistemi (intermodal) hspace=5yaygınlaştırılır. Ayrıca, kısa sürede araç trafiğini düzenleyerek karayollarının kapasitesi arttırılır.    Arazi kullanım Türleri Trafik Üretim Kılavuzu çalışmasının amacı İstanbul metropoliten alanındaki mevcut ve planlı arazi kullanımlarının ürettiği ve çektiği hafta içi/hafta sonu, sabah/akşam zirve saat ve günlük trafik miktarının (araç, yolcu ve yaya olarak) belirlenmesi ve üretilen-çekilen trafik ile arazi kullanım karakteristikleri arasındaki ilişkinin modellenmesidir. Bu Kılavuz farklı arazi kullanımlarının karakteristikleri (m2 alan, çalışan sayısı, vb.) ile ürettiği ya da çektiği araç ve yaya trafiği hakkında toplanan bilgileri içerecektir. Bir arazi kullanım alanına ne kadar trafiğin (araç ve yaya) girip çıktığı, bunun gün içindeki dağılımı gibi bilgilerin arazi kullanım karakteristikleri ile ilişkilendirilmesi çalışmaları yapılacaktır. Planlama sürecine bağlı olarak imar ve uygulama projelerinin yapımı sırasında arazi kullanım fonksiyonlarının ulaşım alt yapısına etkilerinin detaylı bir şekilde incelenmesi, her bir fonksiyonun ulaşım altyapısına etkisinin belirlenmesi ve planlanan alanların ihtiyacı olan ulaşım altyapısının detaylı olarak projelendirilmesi gerekmektedir. Mevcut Nazım İmar Planı ve Uygulama İmar Planlarındaki lejantlarda yer alan arazi kullanımı sınıflarının tüm kentsel alan için aynı ulaşım talebini oluşturmadığı, bu nedenle ulaşım talebi açısından farklılık arz eden arazi kullanımlarının alt sınıfları itibariyle detaylandırılarak meydana getireceği ulaşım talebinin irdelenmesi gerekmektedir.





KONUYA AİT VİDEO


     HİMTEK Mühendislik İnşaat Ticaret Sanayi Limited Şirketi  Copyright © 2010 -2019  |  www.himtek.com.tr Web Sitesi Hizmeti